hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان >  حمایت قاطع دستگاه قضایی استان‌ از دستگاه های متولی آب برای جلوگیری از دست اندازی به منابع آب استان

نخستین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان گلستان

 حمایت قاطع دستگاه قضایی استان‌ از دستگاه های متولی آب برای جلوگیری از دست اندازی به منابع آب استان

نخستین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان گلستان با حضور مسئولان قضایی و مدیران عامل صنعت آب و برق استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهندس رحیمی سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان ضمن تقدیر از زحمات همه عزیزان جهت حمایت همه جانبه به ارائه گزارش تکمیلی در خصوص وضعیت منابع تامین آب شرب و موضوعاتی همچون تنش آبی و تشریح برنامه های پیش رو پرداخت .

در ادامه این جلسه رئیس کل دادگستری گلستان در این جلسه گفت: در کنار دستگاه های متولی در حوزه حفاظت از منابع آبی استان قاطعانه ایستاده ایم و دادستانهای استان اهتمام لازم را در این زمینه دارند.
حیدر آسیابی افزود: پارسال با ورود دستگاه قضایی استان آببندان های غیرمجاز در حریم و بستر گرگانرود تخریب  و ۱۰ میلیون مترمکعب آب ، رهاسازی شد  و آب زمین های کشاورزی پایین دست رسید.
آسیابی افزود: جهاد کشاورزی باید در حوزه مدیریت مصرف آب فعالانه ورود کند. 
وی تاکید کرد با بهینه کردن مصرف آب از طریق روش های نوین آبیاری و کشت های نوین و گلخانه ای می توان تا ۵۰ درصد در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی کرد.
رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان گلستان در ادامه بیان کرد : برای حصول توفیق در سیاستهای آبی ، سیاستهای جهاد کشاورزی و وزارت نیرو  باید همسو باشد و در امر کشاورزی هم باید به ظرفیت های آبی توجه لازم شود و هم روش های نوین کشاورزی و آبیاری در دستور کار قرار بگیرد  .
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: باید تنش های آبی را پیش از تبدیل شدن به تنش های اجتماعی مدیریت کنیم.
حیدر آسیابی بر تعیین تکلیف زودتر چاه های غیرمجاز در کمیسیون ماده ۵، تاکید کرد و گفت: دادگستری در این بخش آماده همکاری و حمایت است.
آسیابی بر ادامه برخورد سختگیرانه با سارقان تاسیسات عمومی هم تاکید کرد .

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد